Beste Jan en Gerda,
Ter verduidelijking, wij wonen in Spanje, helaas worden hier vel vrouwen onderdrukt door hun man! iets wat niet zou mogen geburen in de swingers wereld of het normale leven.
Nee wij vinden het niet normaal dat vrouwen worden gedwongen, echter zijn wij van mening dat het altijd 1 op 1 wisselen met een ander stel niet altijd werkt, waarom is die drang er altijd? waarom kan men niet gewoon spelen met de persoon in de club welk men leuk vindt? Stel, man, vrouw?
Over het woord discriminatie, Ja, het is discriminatie om mensen een label op te plakken.
Wij zelf kijken nooit naar gewicht, kleur, stel of niet, uiterlijk, ect.
Wijl kijken wij naar algemene verzorging en ogen, als de ogen een pling hebben is dit voor ons het belangrijkste, het hokjes denken zoals jullie zelf melden met jullie opmerking "wij zijn alletwee stevig en worden om die reden vaak afgewezen" is voor ons niet bestaand, wij denken niet in hokjes en daarom zijn wij dus ook geen voorstander van polsbandjes. Het is dan ook jammer dat er mensen zij welk naar gewicht en dergelijke kijken, maar wees blij dat die jullie dan hierom afwijzen, ook als zou je aan ieder mode beeld voldoen wil je met dit soort niet te maken hebben, swingen gaat om de persoon en de leuke tijd en niet om een trofee
Ja, wij spelen wel met single mannen.
Ja, sommige single mannen zijn onbeschoft, maar lop naar de eigenaar en die zal ze zonder pardon buiten zetten.
De meeste single mannen welk met regelmaat een club bezoeken zijn geen probleem.
De meeste problemen hebben wij gehad met mannen van stellen, maar nogmaals.... wij wonen in Spanje en in Spanje is Swingen eigenlijk niet toegestaan en wordt pas sinds een jaar of 10/15 gedoogd.
Verder begrijpen wij niet waarom jullie zich zo aangevallen voelen door mijn lijstje met zaken welk dan ook in aanmerking zouden komen voor een polsbandje, het is ter verduidelijking dat er meer zaken zijn welk lastig zijn, zo krijg ik als man soms van een Bi man van een stel plots een geslachtsdeel richting mijn mond, nu ben ik niet Bi maar ook niet vies van een verdwaalde hand of zo, maar dat gaat mij dan weer iets te ver voor mijzelf, niet dat ik Bi of iets dergelijks veroordeel, zeker niet!
De hele swingers wereld is niet zo makkelijk als men denkt, er zijn zover verschillende voorkeuren welk niemand eigenlijk veroordeeld maar ook weer niet zelf ziet zitten.
Online is dit dan weer wat makkelijker, men kan hier de voorkeuren lezen bij het profiel, echter helaas krijg je dan weer geen indruk van hoe de persoon is maar wordt er weer veelal alleen naar uiterlijk gekeken en dat is juist iets wat wijzelf jammer vinden.
Ik heb al eens geopperd om net als nu met het COVID paspoort een QR code sticker/badge/polsbandje te dragen zodat men kan scannen en dan de voorkeuren te kunnen lezen, natuurlijk is dit niet mogelijk gezien een mobiel niet is toegestaan in een club.
Wat ik zelf lastig vindt te bepalen als ik met iemand speel is inderdaad de voorkeuren uit mijn lijstje, en om nu alle voorkeuren aan de bar te bespreken haalt ook weer alles onderuit.
Verder op jullie "Als wij met een drankje in de bar zijn zoeken wij daar contact met een man en niet op de matrasjes. Maar als ik jullie reactie zo lees dan discrimineren wij en hebben wij geen recht op een veilige omgeving. Misschien nog even de wetgeving op nalezen?" ik ben het hier ook mee eens, en als wij al een man er bij willen als wij in een speelruimte zijn dan is dat op uitnodiging van mijn vrouw en niet zomaar iemand wie besluit er bij te stappen, zeker niet. Over de wetgeving.... kan jij mij hiervan een artikel nummer geven want zover ik weet is er geen enkele wetgeving geschreven over deze lifestyle, net als iedereen (ook jij en ik) maken ook andere foute inschattingen (de personen die echt geen enkel benul hebben van hoe het werkt of ronduit onbeschoft zijn buiten beschouwing gelaten) een wetgeving bestaat er niet, ik denk dat er allen gezond verstand en normen bestaan in deze wereld. probeer eens aangifte te doen van een feit welk buiten een swingers club tot gevolg zou hebben to een fikse straf, je maakt geen enkele kans helaas.
Wat ik jammer vindt aan dit hele verhaal dat jullie zo boos zijn op mijn vraag waar de polsbandjes dan stoppen, nogmaals ik begrijp jullie 100% maar het is niet haalbaar.
Over dat een parenclub een parenclub is en moet zijn kan ook veel worden gezegd, hier in Spanje noemt men het een "Swingers Club" of "Club Liberal", al wat ik hierover wil zeggen is dat wij het niet eerlijk vingen dat een stel hier in Spanje bijvoorbeeld 50 euro betaald op een zaterdag, een single man 70 euro, een een single vrouw 10 euro. Naar onze mening is het belasten van een single man voor meer dan een stel iets wat de man zo agressief maakt, waarom betaal je niet gewoon per locker? iedereen 50 euro ongeacht stel/man/vrouw. nu krijg ik wellicht nog meer over mij heen maar de clubeigenaar verdiend aan jouw en mijn vrouw dus meer als dat hij een stel binnen laat waar ik en jij als aan ook iets aan hebben.
Begrijp weer goed dat dit hele verhaal alleen ter verduidelijking is en een discussie moet oproepen, niet uit discriminatie of iets dergelijks, voor ons is iedereen gelijk zolang deze zich gedraagt en iedereen in zijn waarde laat.
Hopelijk heb ik jullie boosheid weg kunnen nemen, het was niet zo bedoeld.
Misschien treffen wij elkaar ooit nog eens als jullie op vakantie zijn, dan drinken we er 1.
Amanda en Henk